Loading...

Beperkte mobiliteit

Voorzieningen

We vinden het belangrijk dat iedere passagier comfortabel moet kunnen reizen. Vandaar dat Maastricht Aachen Airport speciaal voor invalide en mindervalide reizigers een aantal voorzieningen heeft getroffen.

 

Assistentie nodig? Tijdig aanvragen.

Heb je assistentie nodig, dan is het belangrijk dat je dit ons op tijd laat weten. Dat kan al bij het boeken van je vlucht. Jouw reisagent of de maatschappij waarmee je vliegt, moet dit uiterlijk 48 uur vóór het tijdstip van vertrek (of aankomst) aan ons doorgeven. Kom je aan op de luchthaven, dan zorgen wij dat er assistentie beschikbaar is.

 

Melden op de luchthaven

Bij aankomst op Maastricht Aachen Airport meld je je bij een van de meldpunten voor personen met beperkte mobiliteit. Die vind je tegenover de ‘vertrek/departures’ toegangsdeur van de passagiersterminal en bij de invalide/mindervalide parkeerplaatsen op P2.

 

Parkeren voor gehandicapten

Op parkeerterrein P2 liggen pal achter de stalen toegangspoort extra grote invalidenparkeerplaatsen. Voor wegbrengers en ophalers is er naast de betaalautomaat van het parkeerterrein voor de passagiersterminal een aantal plaatsen gereserveerd.

 

Terminal voorzieningen

De belangrijkste voorzieningen in de terminal zijn gelijkvloers. Ook openen deuren en liften automatisch. Verder kun je in de terminal van een invalidentoilet gebruik maken.

 

Bijzondere voorwaarden

Het luchtvervoer van rolstoelen met natte accu’s is doorgaans niet toegestaan. Ook gelden er soms voorschriften voor de afmetingen van een rolstoel. Laat je vooraf informeren door je reisagent of luchtvaartmaatschappij en raadpleeg hun websites.  We raden je bovendien aan een half uur extra te rekenen voor het inchecken.